Az EFOP-3.2.3-17-2017-00045 számú Digitális környezet a köznevelésben elnevezésű projekt fő célja a tanulást-tanítást támogató digitális kompetenciák fejlesztésén

alapuló eszközöknek és módszereknek széles körben történő megismertetése és alkalmazása.
A PROJEKT MEGVALÓSÍTÁS IDŐSZAKA:
2018.01.01 – 2022.03.31.
A VISSZA NEM TÉRÍTENDŐ TÁMOGATÁS ÖSSZEGE:
110 millió forint (támogatási intenzitás 100%)
A PROJEKT KEDVEZMÉNYEZETTJE: Szolnoki Tankerületi Központ
A PROJEKT CÉLKITŰZÉSEI:
A tanulást-tanítást támogató digitális kompetenciák fejlesztését
támogató eszközöknek és módszereknek széles körben
történő megismertetése és
alkalmazása.
A projektet benyújtó tankerület vállalja, hogy a projekt hozzájárul
— az iskolai lemorzsolódás és az iskolaelhagyók számának csökkentéséhez,
valamint az egész életen át tartó tanulás iskolai megalapozásához;
— a minőségi
oktatáshoz való hozzáférés elősegítéséhez;
— a pedagógusok folyamatos szakmai
fejlődéséhez;
— új szakmai tartalmak, módszertanok kidolgozásához és
fejlesztéséhez;
— az élményalapú tanulási módszerek szélesebb körű
alkalmazásához;
— a tanulást-tanítást támogató digitális kompetenciák
fejlesztéséhez;
— a tanulói kompetenciák – elsősorban a problémamegoldó
gondolkodás, a természettudományos megismerés és a kreatív készségek
fejlesztéséhez;
— az iskolai közösség fejlesztéséhez, a tanulók közötti
együttműködések kialakításához.
A projekt célja, hogy Szolnok és térsége négy
iskolája olyan módszertani és eszközfejlesztéseket hajtson végre, amely
hozzájárul a digitális környezet fejlesztéséhez és a digitális tanulási
lehetőségek kiszélesítéséhez és ezeket hozzáférhetővé tegye a többi intézmény
részére (intézményi honlapok, illetve NKP felülete, nyílt bemutatók).
A PROJEKT MEGVALÓSULÁSA A SZOLNOKI SZÉCHENYI ISTVÁN GIMNÁZIUMBAN:
— GEOMATECH - Interaktív, digitális matematikai feladat- és tananyagrendszer
– a tanulók matematikai kompetencia fejlesztésének
támogatása.
— GEOMATECH - Interaktív, digitális természettudományi feladat- és
tananyagrendszer –
a tanulók támogatása a
természettudományos megismerés folyamatában a fizika tantárgyon keresztül.
A PROJEKTBEN RÉSZTVEVŐ PEDAGÓGUSOK A SZOLNOKI SZÉCHENYI ISTVÁN GIMNÁZIUMBAN:
Szakmai vezető: Deák László
Projektmenedzser: Majnárné Varga Tünde
Projektasszisztens: Glodeák Miklós
Digitális módszertani asszisztens: Barta Tünde
Digitális tananyagfejlesztők: Barta Tünde (matematika),
Lukács-Bartha Ildikó (matematika), Lukács-Bartha Róbert (fizika)
A PROJEKTBEN RÉSZTVEVŐ OSZTÁLYOK A SZOLNOKI SZÉCHENYI ISTVÁN GIMNÁZIUMBAN:
2018/19. tanévben: 10.A (matematika), 9.B (fizika)
2019/20. tanévben: 11.A (matematika), 10.B (fizika)
2020/21. tanévben: 12.A (matematika), 11.B (fizika)